Limonlu Cupcake Tarifi


Dün instagramda paylaştığım limonlu cupcakelerin tarifini soran için burada daha detaylı yazayım dedim.

Öncelikle bu benim ilk cupcake denememdi ki dışarıda satılan cupcakelerle aynı tadı yakalayabildim. 
Bu arada sanırım en çok karıştırılan muffin ve cupcake tarifleri oluyor. Cupcake muffine göre çok daha yumuşak ve süngersi bir keke sahip ve kabuk oluşumu olmuyor. 
Cupcake ile ilgili püf noktaları ile ilgili de detaylı bir yazı yazacağım :)

Tarife gelirsek;

120 gr un
140 gr pudra şeker
1 tutam tuz
1 paket kabartma tozu
40 gr tereyağı
1 yumurta
120 ml süt
1/4 çay kaşığı vanilya özütü veya 1 paket vanilya
2 limonun kabuğunun rendesi

Fırınınızı 175°'ye ayarlayın ve önceden ısıtın.

Un, pudra şekeri, tuz ve kabartma tozunu elekten geçirerek karıştırın. Ardından tereyağını ekle ve çıtırımsı bir toz haline gelene kadar karıştırın. Yumurta, süt ve vanilyayı ayrı bir kapta çırpın. Toz karışımın içine ekleyerek iyice karıştır.  2 adet limonun kabuğunu rendeleyin .Sonra cupcake kağıtlarına doldurmaya başlayın.

Cupcakeler 15 dakikada pişiyor. Fırından çıkarıldığında cupcakeleri hemen tepsiden alın ve soğuması için bir kenara koyun ki kağıtlar nemlenip açılmasın. 



Vanilyalı Frosting:
 
  • 80 gr tereyağı
  • 250 gr pudra şekeri
  • 1/2 çay kaşığı vanilya özütü
  • 3 yemek kaşığı süt


Süt haricinde tüm kuru malzemeleri önceki tarifte de olduğu gibi elekten geçirin. Elde veya makinede çırparak iyice karıştırın. Sonra tereyağını ekleyin. Toz haline geldiğindeyse vanilya-süt karışımını ekle ve kıvamı açılana kadar karıştırın.


Afiyet olsun :)


Yorumlar

  1. ellerınıze sağlık *-*
    bayıldım bayıldım *-*

    YanıtlaSil
  2. süper görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Tadını geçtim görüntü süper önce göz doymalı dedikleri bu olsa gerek ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. ig de görmüştüm ellerine sağlık tarifi de not ettim : )

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık, harika gözüküyor :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 2

Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 1